Bedrijfsarchitect met als aandachtsgebied Mitz

32 - 40 uur
wo
Hybride - Den Haag
Sluitingsdatum:
Solliciteer direct
Heb jij het in je om op nationaal niveau mee te bouwen aan samenwerking in de zorg? Wil je bijdragen door gegevensuitwisseling tussen zorgverleners onderling en met de patiënt te verbeteren? En ben je niet bang voor een complexe omgeving met stakeholders met diverse belangen, maar weet je juist met jouw heldere kijk op zaken richting te geven? Bel ons voor een online koffie date om te kijken of dit iets voor jou is of solliciteer direct!

Het speelveld

VZVZ wil de kwaliteit, veiligheid en efficiëntie van de gezondheidszorg verbeteren door zorgverleners beter te laten samenwerken. Dit doen we door beveiligde en gestandaardiseerde elektronische uitwisseling van medische gegevens te faciliteren en het gebruik te stimuleren. We voeren op landelijk niveau regie over dit proces. Dit alles ten behoeve van zorgaanbieders en hun patiënten. Dit doen we natuurlijk niet alleen. We werken nauw samen met o.a. regionale samenwerkingsorganisaties, Zorgverzekeraars Nederland, VWS, de zorgkoepels die de verschillende zorgaanbieders vertegenwoordigen, leveranciers en Nictiz.

Nieuwe voorzieningen en afsprakenstelsel worden samen met verschillende partners ontwikkeld binnen programma’s. Een van deze programma's is Mitz. Medische gegevens kunnen pas beschikbaar worden gesteld aan andere zorgaanbieders als een patiënt daar uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven. Hiervoor is Mitz ontwikkeld, een portaal waar burgers zelf toestemmingen kunnen vastleggen en beheren.
 

Het team

Binnen het team bedrijfsarchitectuur werken bedrijfsarchitecten en business analisten. Het team houdt zich bezig met requirementsmanagement, samenwerkingsprocessen en architectuurprocessen voor de verschillende programma’s.

Samen met een team van specialisten werk jij aan de verdere ontwikkeling van Mitz en het afsprakenstelsel hierachter. Je werkt nauw samen met productmanagers en andere architecten om (zorg)processen en business requirements in kaart te brengen en ontwikkelt een gezamenlijk gedragen visie op gerelateerde functies uit het uitwisselingskompas.

Deze visie vertaal je naar productverbeterings- en ontwikkelvoorstellen. Dit doe je in samenspraak met onder andere de zorgaanbieders, IT-deelnemers / leveranciers, Nictiz en intern met collega IT-architecten en adviseurs.  Je werkt samen met andere bedrijfsarchitecten en solutionarchitecten om een passende technische oplossing op te stellen voor de voorziening Mitz. Bij afwezigheid ben je in staat de taken van de solutionarchitect tijdelijk waar te nemen.  Daarnaast werk je nauw samen met de leadarchitect Mitz. Je rapporteert aan de teamleider Architectuur en Ontwerp.
 

Werkzaamheden

Met de volgende taken ga jij aan de slag:

  • Ontwerpen en implementeren van een samenhangende bedrijfsarchitectuur die realisatie van de strategie mogelijk maakt;
  • Ontwikkelen van architectuur in de aan uitwisseling gerelateerde zorgcommunicatie;
  • Analyseren van veranderingsbehoefte in het zorgveld en daarbij betrokken ICT-leveranciers;
  • Je stelt wijzigingsvoorstellen (juridisch, organisatorisch en/of technisch) op, werkt deze uit en zorgt dat deze verwerkt worden in het afsprakenstelsel;
  • Opstellen van architectuurontwerpen voor nieuwe functionaliteiten, zorgtoepassingen en zorgdiensten en voor de optimalisatie van de bestaande architectuur;
  • Inrichten van programma’s van eisen voor de realisatie van de opgeleverde ontwerpen;
  • Je bewaakt de samenhang tussen Mitz en andere architectuurcomponenten uit het zorgveld en werkt uit aan welke eisen moet worden voldaan;
  • Je ondersteunt de beheerorganisatie bij het beantwoorden van vragen.
     

Jij als mens

Bij het bedenken en ontwerpen van nieuwe ontwikkelingen voel jij je als een vis in het water. Je neemt collega’s en stakeholders hierin makkelijk mee en weet met heldere communicatie eventuele weerstand om te buigen in draagvlak. Het afstemmen met diverse stakeholders geeft je energie. Van nature heb jij het in je om te beïnvloeden door samen te werken, te betrekken en te motiveren. Als medewerker van een ketenregie-organisatie kun je omgaan met diversiteit in belangen, identiteiten en perspectieven, met bijbehorende complexiteit en ambiguïteit die de keten in zich draagt.

Je hebt hart voor de patiënt/burger en de ambitie om elke inwoner van Nederland de regie te geven over zijn eigen gezondheidsgegevens. Als netwerker en bruggenbouwer weet je te verbinden, inspireren en je ziet complexe zaken eerder als een uitdaging dan barrière.

Je bent proactief ingesteld en heb je goede analytische vaardigheden. Je bent een zelfstarter, analytisch en sensitief en hebt al snel door hoe de hazen lopen.  Je weet bedrijfskundige aspecten goed te verbinden met technische aspecten. Communicatief ben je sterk, zowel mondeling als schriftelijk en je bent in staat de wijze waarop je communiceert aan te passen aan je doelgroep. Je weet uitstekend prioriteiten te stellen. Een positief kritische houding wordt op prijs gesteld. Je weet politieke gevoeligheid in te schatten en laat deze meewegen in je handelen en argumentatie.

Daarnaast breng je het volgende mee: 

  • Afgeronde masteropleiding (pré) op het gebied van informatica en/of medische informatiekunde en/of op het gebied van gezondheidszorg;
  • 3-5 jaar relevante werkervaring als bedrijfsarchitect in een zorg & ICT-omgeving;
  • Vaktechnische kennis van veilige infrastructuren en communicatiestandaarden;
  • Vaktechnische kennis over authenticatie, autorisatie;
  • Vaktechnische kennis over ICT-security;
  • Kennis en/of ervaring met zorgprocessen en/of privacywetgeving;
  • Kennis van business analyse; 
  • Kennis van TOGAF en/of andere architectuur-frameworks;
  • Kennis en ervaring met Archimate en UML;
  • Ervaring in de gezondheidszorg en/of het publiek domein is een pré;
  • Ervaring met softwareontwikkeling en/of IT beheerprocessen is een pré;
  • Kennis van requirementsmanagement is een pré;
  • Kennis en ervaring met applicatie Enterprise Architect (EA) is een pré. 
     

Je bent een teamspeler, maar ook in staat om zelfstandig en hands on te werken, met veel overtuigingskracht en resultaatgerichtheid en je kunt effectief opereren. 

Wat krijg je van ons?

Wij bieden je interessante projecten, ruimte om je te ontwikkelen, collega’s om mee te sparren, een team om resultaten mee te behalen, voldoende ondersteuning en natuurlijk een uitstekende beloning en secundaire arbeidsvoorwaarden.

  • Een marktconform salaris, inclusief een eindejaarsuitkering;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels op kantoor en deels thuis te werken;
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen met bijpassend opleidingsbudget;
  • Onbeperkt toegang tot onze online leeromgeving VZVZwijzer;
  • Aanvullend tot 100% van het bruto salaris partnerverlof van vijf weken;
  • Een mooie pensioenregeling;
  • Een laptop en een telefoon;
  • Een thuiswerkvergoeding;
  • Een netto vergoeding voor het inrichten van een ergonomische thuiswerkplek.
     

Kom je met de auto naar kantoor? Dat is geen probleem! Wij hebben onder ons kantoor een gratis parkeergarage. Ook is het kantoor goed bereikbaar met het OV. Tram 19 stopt voor de deur!

Kom je bij ons in dienst, dan vragen we om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Disclaimer

  • Indien we voor de genoemde sluitingsdatum een geschikte kandidaat hebben gevonden, kan het zijn dat we de vacature eerder dan de vermelde sluitingsdatum van onze website verwijderen. Reacties die na sluitingsdatum binnenkomen, nemen we niet in behandeling.
  • De sluitingsdatum kan verlengd worden tijdens ons selectieproces. Indien je nog niets van ons vernomen hebt, nemen we je sollicitatie mee in de verlengde sollicitatieprocedure.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Wij werken met onze eigen recruiter.

Solliciteer direct

Vul onderstaand formulier in en solliciteer direct op de functie Bedrijfsarchitect met als aandachtsgebied Mitz.
Slechts één bestand.
64 MB limiet.
Toegestane types: pdf, docx.
Slechts één bestand.
64 MB limiet.
Toegestane types: pdf, docx.

Vragen over de vacature

Andrea van der Helm

Andrea van der Helm

HR-manager
Bel Andrea op: 06-48364240
Of mail naar: werving@vzvz.nl