Communicatieadviseur

32 - 40 uur
hbo
Hybride - Den Haag
Sluitingsdatum:
Solliciteer direct
Kun jij complexe onderwerpen eenvoudig uitleggen? Ben jij degene die daar de strategie voor bedenkt en de uitvoering in werking zet? Dan is deze functie zeker wat voor jou.

Wat ga je doen?

Als communicatieadviseur word je gekoppeld aan enkele programma’s, projecten en sectorteam. Je ontwikkelt met het team een communicatiestrategie en voert deze uit. Je bent een sparringpartner voor de programma- en projectleiders en je hebt nauw contact met de teamleden. Je bent een verbinder die dwarsverbanden signaleert en zo mensen en onderwerpen bij elkaar brengt.

Verder ben je iemand die gestructureerd kan werken en vind je het belangrijk dat je niet alleen maar plannen schrijft, maar je wilt ze ook uitvoeren. Je kunt goed samenwerken, bent creatief en kunt snel schakelen tussen verschillende teams. Online kanalen hebben geen geheimen voor je. Je beheert en onderhoudt diverse kanalen waar je content op verspreidt, zoals onze corporate websites, verschillende nieuwsbrieven en social media.

Voor jouw programma’s, projecten of een sector (bijv. huisartsen of farmacie) ontwikkel je doelgroepgerichte communicatiestrategieën. Je beheerst hiervoor de nodige communicatietools, zoals stakeholderanalyses, message house en storytelling. Ook stel je de contentstrategie op. Je maakt contentplanningen en bedenkt hiervoor invalshoeken. Je weet de informatie uit de organisatie te halen en maakt samenwerkingspartners enthousiast om die content verder te verspreiden.

Een dag uit het leven van een communicatieadviseur

Op donderdag komt het hele Communicatieteam op kantoor. Altijd een gezellige dag, omdat we elkaar dan toch altijd even wat meer ‘echt’ spreken.

     8:30 uur – Ik kom binnen op de derde etage en zoek een plekje. Meestal zitten er dan al 2 of  3 collega’s en is er meteen een lolletje. Ik start mijn laptop op, haal een kop thee en begin aan mijn mailbox.

     9:00 uur – Het is duidelijk wat ik vandaag allemaal ga doen en wat prioriteit heeft. Eerst maar eens aan de slag met het afhandelen van kleine, snelle klusjes.

     9:30 uur – Samen met de marketingspecialist bespreek ik hoe we inspiratiesessies voor de GGZ-sector gaan vormgeven. We leggen onze creatieve ideeën voor aan de sectorlead GGZ. Hij is meteen enthousiast.

     11:00 uur – Iedere donderdag sluiten we de ochtend af met het communicatieoverleg. We hebben een volle agenda!

     12:00 uur – Tijdens de lunch loop ik met een paar collega’s even een rondje door de buurt en kletsen we meteen even bij.

     12:30 uur – Deze middag aan de slag met de uitwerking van websiteteksten.

     15.30 uur – Samen met één van onze vaste leveranciers hebben we een eerste sessie over nieuwe video’s voor de dienst Koppeltaal. Benieuwd hoe ze het willen aanpakken.

     16.30 uur – Nog even wat mail afhandelen en dan om 17.00 gezellig borrelen!
 

Wie zijn wij?

Bij VZVZ kom je te werken in een organisatie met bevlogen mensen. Een professionele organisatie met grote deskundigheid op het gebied van gegevensuitwisseling. Wij vinden het belangrijk dat medische gegevens in de zorg goed, veilig en betrouwbaar uitgewisseld kunnen worden. Hiervoor beheren wij onderliggende techniek en afsprakenstelsels. En VZVZ organiseert de samenwerking tussen organisaties en het delen van kennis. Daarmee helpen we de zorg.

Bij VZVZ willen we ons werk continue verbeteren. Daar gebruiken we de Lean methodiek voor. Alle medewerkers beschikken over een Lean Yellow Belt, ook jij krijgt de gelegenheid om deze belt te halen. Bij VZVZ werken circa 150 medewerkers.

Het communicatieteam

Het communicatieteam bestaat uit 10 professionele communicatieadviseurs, een enthousiast team met veel expertise. Jij maakt gebruik van onze expertise en wij van die van jou. We werken samen met externe grafisch vormgevers en tekstschrijvers. Iedere communicatieadviseur is gekoppeld aan een sectorteam en aan programma's of diensten. Hierdoor heeft de afdeling goed zicht op de totale communicatiebehoefte van VZVZ. Het is een gezellig en deskundig team, waarbij samenwerking en werkplezier voorop staat.
 

Wat vragen wij van jou?

Je hebt meerdere jaren ervaring met complexe communicatievraagstukken (5+ jaar) en bij voorkeur een afgeronde hbo of universitaire opleiding in communicatie, marketing of journalistiek. Ervaring in het werkveld van gegevensuitwisseling en/of de zorg is een pré.

De merkwaarden van VZVZ zijn: slagvaardig, verbindend, betrouwbaar, waardevol en inlevend. Deze merkwaarden passen ook bij jou als persoon en als collega.

Wat krijg je van ons?

Je komt terecht in een innovatieve en dynamische organisatie in het midden van de zorg & ICT sector, die gestaag groeit en waarin je kunt meegroeien. Je werkt in multidisciplinaire teams. We hechten veel waarde aan kennis delen, fysieke gezondheid en samenwerken.

Wij bieden:

  • Een marktconform salaris (€ 3.200-4.700), inclusief een eindejaarsuitkering;
  • Een jaarcontract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om deels op kantoor en deels thuis te werken;
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen met bijpassend opleidingsbudget;
  • Onbeperkt toegang tot onze online leeromgeving VZVZwijzer;
  • Een mooie pensioenregeling;
  • Een laptop en een telefoon;
  • Een thuiswerkvergoeding;
  • Een netto vergoeding voor het inrichten van een ergonomische thuiswerkplek.
     

Kom je met de auto naar kantoor? Dat is geen probleem! Wij hebben onder ons kantoor een gratis parkeergarage. Ook is het kantoor goed bereikbaar met het OV. Tram 19 stopt voor de deur!

Kom je bij ons in dienst, dan vragen we om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Interesse

Ben je geïnteresseerd in deze functie van communicatieadviseur, solliciteer dan nu! Graag ontvangen wij je motivatiebrief en CV. Eerst een digitaal kop koffie of thee drinken of heb je een vraag? Neem dan contact op met de Teamleider Communicatie, Arjen Elsemulder, e-mail: arjen.elsemulder@vzvz.nl of via Whatsapp op 0615369386.

Disclaimer

  • Indien we voor de genoemde sluitingsdatum een geschikte kandidaat hebben gevonden, kan het zijn dat we de vacature eerder dan de vermelde sluitingsdatum van onze website verwijderen. Reacties die na sluitingsdatum binnenkomen, nemen we niet in behandeling.
  • De sluitingsdatum kan verlengd worden tijdens ons selectieproces. Indien je nog niets van ons vernomen hebt, nemen we je sollicitatie mee in de verlengde sollicitatieprocedure.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Wij werken met onze eigen recruiter.

Solliciteer direct

Vul onderstaand formulier in en solliciteer direct op de functie Communicatieadviseur.
Slechts één bestand.
64 MB limiet.
Toegestane types: pdf, docx.
Slechts één bestand.
64 MB limiet.
Toegestane types: pdf, docx.

Vragen over de vacature

Andrea van der Helm

Andrea van der Helm

HR-manager
Bel Andrea op: 06-48364240
Of mail naar: werving@vzvz.nl